Last van je rug? Dit kan je er aan laten doen

by Uw Balans
0 comment

Last van je rug hebben na een avondje gesport te hebben of nadat je iets zwaars hebt getild is niet fijn. Rugpijn kan sneller opkomen dan men denkt en kan ook grotere gevolgen hebben dan men vaak denkt. Om niet meer te gaan sporten omdat je rugpijn ervan krijgt is ook weer zo zonde, maar wat kan je er aan laten doen? Het doen van goede oefeningen is van belang, maar ook het nemen van rust is een belangrijk onderdeel voor een goed herstel. 

Oefeningen

Hoe meer je traint hoe beter je wordt. Als je elke week zo’n 2 á 3 keer in de week traint gaat je lichaam een bepaalde spiegel opbouwen waardoor je mentaal en fysiek sterker wordt, als je na één avondje intensief sporten spierpijn/rugpijn krijgt, is dat logisch omdat je opeens heel erg intensief gaat sporten en je lichaam geen opgebouwde spiegel heeft. Als je al langere tijd 2 á 3 keer per week sport en alsnog erge rugpijn krijgt, is het verstandig om even naar je rug te laten kijken bij een fysiotherapeut.

Het is verstandig om naar je rug te laten kijken bij hevige pijn of bij langdurige pijn. Rugpijn kan iets heel onschuldigs zijn, maar kan ook gevaarlijk zijn met grotere gevolgen dan men denkt. U kunt bijvoorbeeld een gebroken ruggenwervel hebben of gescheurde spieren of misschien wel een aandoening. Wacht niet langer en laat uw rug bekijken door een gespecialiseerde fysiotherapeut.

Fysiotherapeut 

Een fysiotherapeut kan naar uw rug kijken en kijken wat er aan de hand is. Hij kan uw tips en oefeningen geven die goed zijn voor uw rug. Een fysiotherapeut kan uw rug ook goed masseren waardoor de vastzittende spieren losser komen en de pijn verminderd wordt.

Bent u wonende in Den Haag ? Zoek naar een Fysiotherapeut in den Haag of een fysiotherapeut in Rijswijk voor de beste gespecialiseerde fysio’s in de regio. Behandeling door een lokale fysiotherapeut is verstandig, je kunt eenvoudiger langsgaan voor een afspraak bijvoorbeeld.

Related Posts

Leave a Comment